We encourage you to republish this article online and in print, it’s free under our creative commons attribution license, but please follow some simple guidelines:
  1. You have to credit our authors.
  2. You have to credit SciDev.Net — where possible include our logo with a link back to the original article.
  3. You can simply run the first few lines of the article and then add: “Read the full article on SciDev.Net” containing a link back to the original article.
  4. If you want to also take images published in this story you will need to confirm with the original source if you're licensed to use them.
  5. The easiest way to get the article on your site is to embed the code below.
For more information view our media page and republishing guidelines.

The full article is available here as HTML.

Press Ctrl-C to copy

Officials in China have denied reports, published on the Internet, that 200 people have contracted bird flu in Qinghai province and that 121 have died from the infection.

The reports originated from the US-based Chinese news agency Boxun News and were repeated by ProMED—mail, an online reporting system that warns of outbreaks of infectious diseases.

In 2003, ProMed—mail broke the news of China's outbreak of SARS (severe acute respiratory syndrome) after it was reported by Boxun News. At the time, China had yet to report the outbreak.

Denying Boxun's claim that bird flu had claimed human lives in China, the official Xinhua news agency added that hospitals in Gangca county, where the bird flu cases were reported had opened a separate department for patients with fever.

The World Health Organization says it has no reason to believe the Chinese authorities' denial of human cases of bird flu. 

Link to full Nature news story 

Related topics